Terma & Syarat

POLISI PEMBELIAN

Sila baca dokumen ini dengan teliti kerana ia mengandungi terma & syarat yang telah anda persetujui  untuk dipatuhi jika anda terus menggunakan AB Design & Printing. Di bawah merupakan Terma & Syarat (“Syarat”) yang memohon kepada penggunaan AB Design & Printing dan sebarang pembelian yang anda buat melalui laman sesawang AB Design & Printing.

Sekiranya berlaku apa-apa percanggahan antara Terma Penggunaan & Syarat-syarat,  Terma Penggunaan & Syarat-syarat yang terkemudian akan diguna pakai. Terma Penggunaan & Syarat-syarat ini terpakai antara anda dan AB Design & Printing (“AB Design & Printing, “Kita”,Kami”) pejabat berdaftar yang mana terletak  No. 254, Tingkat Bawah, Jalan Peremba, Taman Anggerik, 05050 Alor Setar, Kedah, Malaysia. Sila hantar sebarang aduan, pertanyaan atau berkaitan syarat-syarat ini  kepada AB Design & Printing  seperti yang tersenarai dalam halaman Hubungi Kami.

Laman web ini dikendalikan oleh AB Design & Printing (nombor yang berdaftar KC 0008281-P) dari alamat yang berdaftar iaitu No. 366, Jalan Tunaku Abdul Rahman, 50100 Kuala Lumpur, Malaysia.

PEMBELIAN PRODUK AB DESIGN & PRINTING

Anda hanya boleh membuat pembelian produk-produk tersedia untuk dijual dan dimana butirannya di paparkan pada AB Design & Printing.

Untuk kegunaan peribadi, sama ada oleh anda sendiri atau oleh penerima yang dicadangkan bagi produk. AB Design & Printing berhak untuk menolak mana-mana pesanan dan mempunyai sebab munasabah untuk jualan seterusnya.

Maklumat produk yang boleh dibeli (termasuk harga ) telah dinyatakan pada laman sesawang AB Design & Printing.

AB Design & Printing mengambil semua langkah yang sewajarnya untuk memastikan bahawa semua butiran, keterangan, dan harga produk yang dipaparkan pada laman sesawang adalah benar pada masa itu apabila maklumat yang berkaitan diletakkan pada laman sesawang  AB Design & Printing.

Walaupun segala usaha untuk memastikan laman sesawang AB Design & Printing dikemaskini, maklumat yang terdapat pada suatu masa tertentu tidak semestinya menggambarkan kedudukan tepat pada saat anda membuat pesanan.

PESANAN PRODUK

Sebaik sahaja anda telah memilih produk- produk yang anda ingin menempah, klik pada butang “Checkout” pada akhir proses checkout.

Sebaik sahaja anda klik pada butang “Checkout”, anda telah membuat tawaran yang mengikat bagi barangan jualan tersebut. Tawaran anda pada peringkat ini adalah masih tertakluk sebagai penerimaan anda. Bagi membolehkan pihak kami menerima tawaran anda, kami memperoleh kebenaran daripada syarikat Debit Kad untuk jumlah yang dinyatakan di halaman ringkasan pesanan. Pihak kami tidak akan mengambil wang dari kad anda pada peringkat ini, walaupun jumlah yang ada untuk anda membelanjakan akan dikurangkan dengan kebenaran. Ini adalah proses yang biasa dengan pihak bank. Jika Kad Debit  anda tidak memberi kebenaran, pesanan anda tidak akan diproses ke peringkat selanjutnya.

AB Design & Printing akan menghantar email kepada anda untuk mengesahkan tempahan produk anda telah diterima.

Pihak kami menganggap bahawa telah menerima tawaran anda, dan kontrak sepadan jualan bagi produk yang anda pesan yang dibuat diantara anda dan AB Design & Printing hanya apabila produk-produk yang dihantar kepada anda seperti yang dinyatakan di dalam email pengesahan penghantaran.

AB Design & Printing tidak menolak atau tidak akan dapat memproses pesanan anda jika :-

Produk yang anda pesan tidak diteruskan atau tidak lagi tersedia.

Kad Debit anda tidak memberi kebenaran untuk pembayaran harga belian.

Anda tidak memenuhi kelayakan untuk pesanan kriteria seperti dinyatakan di atas.

PEMBATALAN PESANAN

Sebelum anda membuat pesanan anda, anda boleh melihat kandungan dan jumlah dalam bakul membeli-belah anda. Sebaik sahaja pesanan anda telah berjaya dihantar dan pembayaran diterima bagi pembelian anda, pesanan anda akan “ Dihantar ke Pembungkusan” memasuki proses penghantaran segera. Pihak kami menasihatkan anda untuk menyemak kembali dengan teliti dan mengubah suai pesanan anda sebelum penyerahan bayaran. Setelah pesanan anda “PROCESSING” ia telah memasuki proses penghantaran dan tiada perubahan dibuat pada masa hadapan.

KEROSAKAN DAN BARANGAN YANG SALAH TERIMA

Anda boleh menukar barangan anda jika barang-barang dalam pesanan anda rosak atau rosak setelah menerima baik atau barangan yang anda terima itu bukan barang yang pada asalnya dari pesanan anda. Pertukaran barangan adalah sah dalam tempoh 48 jam daripada tarikh barang yang diterima. Sila ambil perhatian bahawa pihak kami hanya boleh menukar barangan dengan nilai yang sama atau nilai yang rendah sahaja. Dimana pertukaran yang mempunyai nilai yang lebih tinggi, anda perlu membayar perbezaan amaun pembayaran tersebut.

Apabila menukar barangan rosak atau barangan yang salah terima kami akan :-

Menguruskan untuk mengumpul barangan dari anda secara percuma

Barangan penggantian dikurier kepada anda secara percuma

BAGAIMANA UNTUK MENUKAR BARANGAN ANDA?

Sila hantar email ke (order.abdesignprinting@gmail.com) dengan invois pesanan anda dan berikan bukti bergambar kerosakan atau barangan yang salah terima. Keperluan untuk bayaran balik / pertukaran ditentukan berdasarkan kes demi kes. Sebagai alternatif, anda boleh menghubungi kami melalui telefon atau Whatsapp ke +6 04-772 5400 untuk mendapatkan bantuan. Pertukaran adalah tertakluk kepada ketersediaan produk.

Bagi memastikan semua maklumat yang diperlukan adalah tepat dan lengkap bagi membolehkan kami memproses pertukaran dengan lancar. Sila pastikan sekurang-kurangnya dua puluh satu (21) hari bekerja (tidak termasuk Cuti Umum) untuk pertukaran proses anda.

POLISI BAYARAN BALIK

Pihak kami komited untuk menyediakan produk yang berkualiti kepada pelanggan kami. Jika anda tidak berpuas hati dengan pembelian atas talian anda, anda boleh menghubungi kami melalui telefon atau Whatsapp ke +6 04-772 5400 untuk mendapatkan bantuan. Kami TIDAK akan memberikan anda bayaran balik bagi  barangan yang dikembalikan, tertakluk kepada syarat-syarat yang ditetapkan.

UMUM

AB Design & Printing berhak untuk :

Mengubah suai atau menarik balik, buat sementara waktu atau selama-lamanya, laman sesawang AB Design & Printing (atau mana-mana bahagian daripadanya) dengan atau tanpa notis kepada anda; AB Design & Printing tidak bertanggungjawab kepada anda atau mana-mana pihak ketiga di atas sebarang pengubahsuaian atau penarikan balik ;dan/ atau

Pertukaran syarat-syarat ini dari semasa ke semasa, dan anda menggunakan laman sesawang  AB Design & Printing (atau sebahagian daripada perkhidmatan) berikutan perubahan itu hendaklah disifatkan sebagai penerimaan anda terhadap perubahan tersebut. Adalah menjadi tanggungjawab anda untuk memeriksa dengan kerap untuk menentukan sama ada syarat- syarat telah berubah. Jika anda tidak bersetuju dengan apa-apa perubahan kepada syarat-syarat maka anda perlu berhenti menggunakan Laman sesawang AB Design & Printing

Jika AB Design & Printing perlu menukar syarat-syarat ini, pesanan anda tertakluk kepada Terma & Syarat pada tarikh dan masa ada telah letakkan pesanan. Terma-terma dan Syarat-syarat boleh dilihat di bawah T&C.

Jika terdapat mana-mana bahagian syarat ini yang diisytiharkan haram atau tidak boleh dikuatkuasakan, maka peruntukan itu akan dianggap telah dipadamkan dari syarat dan peruntukan selebihnya dalam syarat akan terus berkuatkuasa  dan berkesan sepenuhnya, Undang-undang Malaysia terpakai kepada syarat-syarat ini dan sebarang petikaian yang berkaitan dengan syarat ini akan diselesaikan oleh Mahkamah Malaysia.

MEMBUAT PESANAN

Untuk mengkaji apa yang disediakan untuk membeli dengan hanya melayari laman web kami. Apabila anda telah sampai di item yang anda ingin menempah, klik pada “Tambah Ke Beg” dan kemudian pilih kuantiti yang anda ingin beli. Anda akan diminta untuk “Log Masuk” untuk meneruskan langkah seterusnya, sila mendaftar jika ia adalah kali pertama anda membuat pembelian dalam talian. Anda akan mungkin diminta untuk menyediakan kepada kami maklumat penghantaran dan pembayaran (Kad Debit).

Sebaik sahaja anda telah membuat pembayaran melalui Kad Debit, pesanan anda akan diproses secara atas talian dengan segera. Setelah butiran Kad Debit anda disahkan oleh Global Payments, kami akan membungkus pesanan anda dan menghantarnya kepada anda mengikut dasar penghantaran kami (Memasukkan penghantaran dan syarat penghantaran hyperlink). Urus niaga ini akan muncul pada penyata bank anda sebagai bayaran kepada  AB DESIGN & PRINTING – pembelian untuk AB Design & Printing.

Sila hubungi institusi kewangan anda jika anda mempunyai sebarang pertanyaan berkaitan dengan Kad Debit anda.

Pesanan diproses dari Isnin-Jumaat kecuali Cuti Umum. Pesanan yang dibuat selepas jam 10.00 pagi setiap hari akan dianggap sebagai pembelian hari berikutnya untuk tujuan kurier. Pesanan yang dibuat pada hari Jumaat selepas jam 10.00 pagi dan pada hujung minggu akan di proses pada hari Isnin berikutnya.

Semua pesanan adalah tertakluk kepada kebenaran bank sebelum pemprosesan. Hanya pesanan yang dibenarkan akan diproses dan dihantar.

KENYATAAN

AB Design & Printing akan menghantar email Pengesahan Pesanan kepada anda selepas pembayaran anda disahkan dan dengan penerimaan kami. Email yang mengandungi butir-butir pesanan anda termasuk kod produk, penerangan produk, invois  dan alamat penghantaran. Jika anda tidak menerima email pengesahan penghantaran dalam tempoh 4 hari bekerja, sila semak ringkasan pesanan anda di “Akaun Saya” atau folder email sampah anda. Sebagai alternatif, anda juga boleh menghubungi Khidmat Pelanggan di order.abdesignprinting@gmail.com atau hubungi +6  04-772 5400 untuk bantuan.

AB Design & Printing akan menghantar email Pemberitahuan Penghantaran bagi pihak syarikat logistik kami kepada anda selepas tempahan anda dihantar. Anda boleh mendapatkan nombor rujukan Citylink anda dan butir-butir penghantaran anda dalam email. Sila klik pautan berikut untuk mengesahkan pesanan anda. Jika anda tidak menerima email pemberitahuan penghantaran, sila periksa ringkasan pesanan anda di “Akaun Saya” atau email sampah anda. Sebagai alternatif, anda juga boleh menghubungi Khidmat Pelanggan di order.abdesignprinting@gmail.com atau hubungi +6  04-772 5400 untuk bantuan.

Setelah pesanan anda telah diambil oleh syarikat logistik yang ditetapkan untuk anda, pengesanan kod akan disediakan dan anda boleh menjejaki status penghantaran pesanan anda melaui pautan di Citylink.

BORANG PEMBAYARAN

Laman web AB Design & Printing berbesar hati menerima Kad Debit sebagai bentuk pembayaran:

Laman sesawang AB Design & Printing ditubuhkan untuk mengambil pesanan segera di atas talian melalui Financial Process Xchange (FPX) pada masa ini. Urus niaga ini akan muncul pada penyata bank anda sebagai bayaran kepada AB DESIGN & PRINTING –  pembelian untuk AB Design & Printing.

Financial Process Xchange (FPX)  menyokong Internet Explorer Versi 7 dan ke atas serta versi terbaru Google Chrome, Mozilla Firefox dan Apple Safari.

Kesemua harga di laman web ini diproses dalam RINGGIT MALAYSIA (RM) termasuk GST.

BAUCER DAN DISKAUN

Baucer online (baucer hadiah, baucer tunai) tidak boleh digunakan untuk pembelian dalam talian.

Baucer dalam talian adalah hanya sah untuk pembelian dalam talian.

PERLINDUNGAN PENIPUAN

Dalam usaha untuk melindungi anda dan juga diri kita daripada penipuan atau aktiviti yang tidak dibenarkan atau menyalahi undang-undang lain, AB Design & Printing akan menapis semua pesanan dan berhak untuk menahan atau menolak sebarang proses pesanan disebabkan oleh penipuan yang disyaki atau aktiviti yang tidak dibenarkan atau menyalahi undang-undang. AB Design & Printing boleh meminta salinan penyata Kad Kredit anda melaui email untuk mengesahkan pembayaran anda. AB Design & Printing juga berhak untuk melumpuhkan mana-mana akaun ahli atau enggan menghantar ke alamat tertentu dalam kes penipuan yang disyaki atau aktiviti yang tidak dibenarkan atau menyalahi undang-undang.

HARGA

Harga produk yang disenaraikan di laman web AB Design & Printing adalah tertakluk kepada perubahan tanpa notis awal.

PEMBATALAN PESANAN

Produk yang telah dijual tidak boleh dikembalikan, oleh itu dukacita dimaklumkan bahawa tempahan tidak boleh dibatalkan sebaik sahaja diletakkan, Sila pastikan anda telah diperiksa dan mengesahkan semua butiran dan maklumat sebelum anda memproses bayaran anda.

POLISI PEMULANGAN UNTUK PEMBELIAN ATAS TALIAN

Kami komited untuk menyediakan produk yang berkualiti kepada pelanggan kami. Jika atas apa-apa sebab anda tidak berpuas hati sepenuhnya, kami gembira untuk membuat pertukaran produk untuk produk biasa baru dan belum dibuka yang dikembalikan dalam masa 7 hari dari tarikh penghantaran. (Untuk pesanan tempahan dan antarabangsa).

Semua produk berharga biasa  dan belum dibuka boleh ditukar dengan resit/invois atau pesanan pos pembungkusan invois.

Semua produk boleh ditukar sekali sahaja.

Produk yang dijual boleh dikembalikan, tetapi kami dengan senang hati akan menukar produk dengan produk lain yang mempunyai nilai yang sama atau nilai yang lebih besar.

Semua penghantaran dan/atau pengendalian caj asal tidak boleh dikembalikan. Produk ini perlu dikembalikan dalam jenama asal baru melalui mod penghantaran pilihan penghantar. Kami mengesyorkan bahawa anda menggunakan perkhidmatan kurier yang boleh dipercayai dengan perkhidmatan pengesanan bungkusan untuk mengelakkan kerosakan. Dukacita dimaklumkan bahawa produk yang dijual dalam talian tidak boleh ditukar di kedai-kedai pada masa ini.

Sila benarkan satu (1) hingga tiga (3) minggu dari hari anda kembalikan produk bagi permintaan anda untuk diproses. Anda akan dihubungi sebaik sahaja pulangan anda selesai.

Dalam keadaan yang jarang berlaku bahawa produk anda hilang dari pesanan anda, sila laporkan kepada Khidmat Pelanggan pada hari penghantaran dan kami akan berasa gembira untuk membantu.

AB Design & Printing berhak untuk membuat keputusan muktamad jika produk yang dikembalikan dalam keadaaan tidak memuaskan, atau syarat-syarat si atas tidak dipenuhi.

Kami akan email anda sebaik sahaja kami menerima dan memproses bungkusan untuk memberitahu anda bahawa bungkusan itu selamat tiba di tangan kami.

Jika anda mempunyai sebarang soalan mengenai polisi pemulangan kami, sila hubungi Khidmat Pelanggan di order.abdesignprinting@gmail.com atau hubungi +6  04-772 5400 untuk bantuan. Sila berikan butiran perhubungan, nombor invois anda dan sebab untuk pemulangan.

Nota:-  Jualan barangan dan item dibeli menggunakan kod diskaun adalah muktamad, tidak boleh dikembalikan, tidak akan dikembalikan tidak boleh ditukar.